Ułatwienia dostępu

Przejdź do treści
Strona główna » Projekt: „EduTour – rozwój kompetencji pracowników branży turystycznej”

Projekt: „EduTour – rozwój kompetencji pracowników branży turystycznej”

Zadanie „EduTour – rozwój kompetencji pracowników branży turystycznej”, w ramach programu „Turystyka bez barier,” dofinansowano ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Minister Sportu i Turystyki, numer umowy 2024.0247/13357/SubB/DT.

Cel projektu

Celem projektu jest podniesienie jakości usług i rozwój kompetencji kadr zawodowych i społecznych w turystyce społecznej w zakresie dostosowania oferty i sposobów obsługi do potrzeb i możliwości beneficjentów programu poprzez szkolenia, walidację i kampanię edukacyjną.

Czas trwania projektu

projekt będzie realizowany w terminie:
od 28.10.2024 r.
do 31.12.2024 r.

Realizowane działania

Szkolenia

Szkolenia w wymiarze 40 godz. dydaktycznych na grupę, 10 grup szkoleniowych, grupy średnio 12 osób (dopuszczamy możliwość organizacji grup 10 – 14 osób).

Zajęcia w formie stacjonarnej lub online (zgodnie z preferencjami beneficjentów).

Głównym celem szkolenia jest wyposażenie osób na co dzień pracujących/prowadzących działalność w branży turystycznej w narzędzia, które pozwolą przygotować odpowiednią ofertę dostosowaną do potrzeb osób z grup defaworyzowanych (z zakresu turystyki społecznej).

Moduły szkoleniowe:

  • obsługa osób niepełnosprawnych/ ze szczególnymi potrzebami;
  • obsługa sprzedażowa i posprzedażowa, rozpatrywanie wniosków i skarg;
  • tworzenie i dostosowanie istniejących procedur oraz dobrych praktyk w turystyce społecznej;
  • tworzenie i zarządzanie ofertami turystycznymi z wykorzystaniem dedykowanych aplikacji;
  • kontakt z firmami świadczącymi outsourcing, w tym sprzątającymi i cateringowymi;
  • wykorzystanie platform do płatności elektronicznych, terminali płatniczych, oraz do zarządzania zamkami;
  • wystawianie FV, rachunków, rozliczanie płatności.
  • turystyka społeczna
  • produkt turystyczny
  • potencjał turystów
  • oferta rynkowa obszarów konkurencyjnych
  • działania sieciujące z udziałem przedstawicieli branży turystycznej i realizatorów usług społecznych
  • specyfika obsługi turysty o szczególnych potrzebach
  • rozwój marketingu ofert i usług
  • poznawanie potrzeb z zakresu uprawiania turystyki
  • cyberbezpieczeństwo dlaczego tak ważne?
  • podstawowe rodzaje ataków i przykłady ich zastosowania (wirus, malware, phishing, ransomware itp.)
  • przykłady najnowszych, głośnych naruszeń bezpieczeństwa
  • bezpieczeństwo w sieci (na co zwracać uwagę, jak zabezpieczyć się przed atakiem,
    rozpoznawanie prób oszustwa i przeciwdziałanie im, zagrożenia na stronach www i w sieciach społecznościowych, zgłaszanie prób pozyskania danych, itd.)
  • bezpieczeństwo w biznesie (zabezpieczania korespondencji, kopie zapasowe i ich rola, aktualizacje oprogramowania, sanityzacja wrażliwych danych, bezpieczeństwo sieci firmowej, popularne skanery i systemy zabezpieczeń, VPN – dlaczego warto używać
  • dane kluczowe (polityka haseł, managery haseł, klucze U2F, szyfrowanie wieloskładnikowe,
  • najważniejsze zasady cyberbezpieczeństwa

Kampania w social media

Kampania edukacyjna w mediach społecznościowych składająca się z 20 postów edukacyjnych dotyczących zagadnień związanych z turystyką osób ze szczególnymi potrzebami.

Celem kampanii edukacyjnej jest:

  • promowanie turystyki społecznej jako sposobu na świadome podróżowanie, które wspiera lokalne społeczności, minimalizuje negatywny wpływ na środowisko i buduje mosty między kulturami.
  • zwiększenie świadomości o etycznym podróżowaniu, zachęcenie turystów do angażowania się w projekty o charakterze społecznym i wsparcie lokalnych inicjatyw.
  • upowszechnienie zdobywania nowych kwalifikacji m.in. zawartych w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji – podkreślenie jak nowe kwalifikacje pozytywnie wpływają na jakość oferowanych usług
  • prezentacja praktycznych rozwiązań ułatwiających turystykę, zwiększających dostępność dla osób o szczególnych potrzebach – w mediach społecznościowych fundacji i na stronie projektu.
Posty informacyjne:
Turystyka Społecznahttps://www.facebook.com/photo?fbid=1032743345319892&set=a.543622427565322
Turystyka zrównoważonahttps://www.facebook.com/photo?fbid=1035579311702962&set=a.543622427565322
Dlaczego dzieci powinny poznawać inne kulturyhttps://www.facebook.com/photo/?fbid=1036055161655377&set=a.543622427565322

Walidacja

Walidacja umiejętności (zewnętrzny egzamin certyfikowany) – 120 UP (10grup x 12 os.) – po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą mogli przystąpić do zewnętrznej walidacji efektów uczenia się dla kwalifikacji z ZRK Użytkowanie zasobów cyfrowych w środowisku zawodowym w wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (PRK3).

Zapytania ofertowe