Ułatwienia dostępu

Przejdź do treści
Strona główna » Projekt: “Szkolenia dla kadry z branży turystycznej”

Projekt: „Szkolenia dla kadry z branży turystycznej”

Zadanie publiczne pn. „Szkolenia dla kadry z branży turystycznej” dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2023/0009/2249/UDOT/DT/BP z dnia 22.05.2023r.

Cel projektu

Podnoszenie jakości i kompetencji kadr zawodowych i społecznych w turystyce w zakresie poprawy świadczonych usług.

Czas trwania projektu

projekt będzie realizowany w terminie:
od 17.04.2023 r.
do 31.12.2023 r.

Realizowane działania

Warsztaty szkoleniowe

W ramach projektu będą realizowane warsztaty szkoleniowe dla 10 grup szkoleniowych liczących średnio 11 osób. Dla każdej z grup przewidziano 60 godz. dydaktycznych. Zajęcia będą realizowane w formie stacjonarnej lub online (zgodnie z preferencjami beneficjentów).

Zajęcia w formie warsztatowej skierowane do osób, które prowadzą własną działalność związaną z turystyką (m.in. wynajmują pokoje, prowadzą lokalną gastronomię, prowadzą pensjonaty, agroturystykę). Założeniem projektu jest, aby adresatami naszych działań byli głównie lokalni usługodawcy. Chcemy wyposażyć w odpowiednie narzędzia usługodawców, którzy działają na lokalnym rynku, w pojedynkę prowadzą niszową działalność, ale patrząc szerzej okazuje się, że swoimi działaniami gospodarują sporą część rynku, by potrafili konkurować swoimi usługami z innymi jednocześnie świadcząc usługi na najwyższym poziomie.

Przykładowe moduły szkoleniowe:

  • funkcje turystyki osób niepełnosprawnych,
  • formy turystki i wypoczynku osób niepełnosprawnych/ ze szczególnymi potrzebami
  • dostosowanie oferty turystycznej dla osób niepełnosprawnych / ze szczególnymi potrzebami
  • uwrażliwienie na potrzeby grupy docelowej
  • obsługa podstawowych aplikacji do obróbki grafiki komputerowej;
  • teoria koloru i techniki przyciągające uwagę użytkownika;
  • tworzenie ulotek, banerów, broszur i innych materiałów graficznych oraz przygotowanie ich do druku oraz do publikacji w sieci web;
  • przygotowanie elementów graficznych do publikacji na stronach www oraz w mediach społecznościowych;
  • przygotowanie prostych animacji i filmików promocyjnych;
  • prawo autorskie w grafice komputerowej.
  • metody profilowania klientów i tworzenia grup docelowych;
  • analiza otoczenia biznesowego pod kątem tworzenia oferty i strategii marketingowej;
  • kreowanie wizerunku produktu i marki;
  • budowanie relacji z klientem i sposoby radzenia sobie z tzw. „trudnym” klientem;
  • budowanie zasięgów w oparciu o opinie o produkcie/usłudze;
  • bezpieczeństwo pozyskanych danych i kwestie związane z RODO;
  • wprowadzenie do narzędzi Google Analitics, Google Ads, TagMenagera, Facebook Bussiness Suit i YouTube for Business;
  • tworzenie reklam i postów sponsorowanych w mediach społecznościowych oraz innych kanałach e-commerce;
  • wykorzystanie platform promujących wynajem krótkoterminowych (np. Booking, TripAdvisor, AirBNB, itp.);
  • znaczenie kuponów, voucherów i linków affilacyjnych w marketingu.
  • budowanie relacji z klientami i kontrahentami;
  • zarządzanie stroną www i profilami w mediach społecznościowych pod kątem kontaktów z potencjalnymi klientami;
  • obsługa osób niepełnosprawnych/ ze szczególnymi potrzebami;
  • obsługa sprzedażowa i posprzedażowa, rozpatrywanie wniosków i skarg;
  • tworzenie i dostosowanie istniejących procedur oraz dobrych praktyk w biznesie turystycznym;
  • tworzenie i zarządzanie ofertami turystycznymi z wykorzystaniem dedykowanych aplikacji;
  • kontakt z firmami świadczącymi outsourcing, w tym sprzątającymi i cateringowymi;
  • wykorzystanie platform do płatności elektronicznych, terminali płatniczych, oraz do zarządzania zamkami;
  • wystawianie FV, rachunków, rozliczanie płatności.

Kampania w social media

Celem kampanii edukacyjnej jest:

  • pokazywanie dobrych praktyk z branży, które przekładają się na zadowolonych klientów
  • zwrócenie uwagi na jakość oferowanych usług (porady/informacje)
  • upowszechnienie zdobywania nowych kwalifikacji m.in. zawartych w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji – podkreślenie jak nowe kwalifikacje pozytywnie wpływają na jakość oferowanych usług
Posty informacyjne:

Konferencja w formie online

Data konferencji: 19.09.2023

Tematem planowanego wydarzenia jest potwierdzanie swoich umiejętności kwalifikacjami zgodnymi z PRK zarówno tymi ogólnymi jak i rynkowymi.

W konferencji wezmą udział eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych.

Celem konferencji jest promocja uczenia się przez całe życie i nabywania nowych kwalifikacji znajdujących się w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji.

Planowana ilość uczestników konferencji – ok 100 osób

Tematyka konferencji:

  1. Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji – co to jest i dlaczego warto nabywać nowe kwalifikacje
  2. Kwalifikacje w turystyce – prezentacja potencjału ZRK
  3. Uczenie się przez całe życie – dlaczego warto w to inwestować?
  4. Nowe kwalifikacje a rynek/ klienci – wymiana doświadczeń
  5. Nowe technologie w turystyce – jak je wykorzystać (np. sztuczna inteligencja a diagnozowanie potrzeb klienta)